T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Kütahya’da 2015’te yüzde 74,74 olan asılsız çağrı sayısının 2022 yılının ilk 8 ayında yılında yüzde 44,77'ye düştüğünü kaydeden Vali Ali Çelik, “Artan bilinç ve farkındalıkla sağlanan bu düşüş Kütahya’mızı Türkiye’nin ikinci ili yaptı. 112’yi gereksiz yerel meşgul etmeyen hemşehrilerime ve 112 Acil Çağrı Merkezimize yürekten teşekkür ediyorum” dedi.
Vali Ali Çelik, Acil Çağrı Hizmetleri İl Koordinasyon Komisyon Toplantısı’na başkanlık etti.
Valilik Toplantı Salonunda yapılan toplantıya; Belediye Başkanı Prof. Dr. Alim Işık, Vali Yardımcısı Mustafa Güney, 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Tamer Yiğit ile komisyon üyeleri katıldı.
“370 BİN 118 ÇAĞRI GELDİ”
2022 yılının ilk 8 ayında 112 hattına gelen 370 bin 118 çağrıdan 275 bin 499 aramanın kurumlara aktarıldığını kaydeden Vali Ali Çelik, çağrılardan yüzde 44,77'sinin asılsız ve gereksiz olduğunu söyledi.
“KÜTAHYALI HEMŞEHRİLERİME TEŞEKKÜR EDİYORUM”
2015’te yüzde 74,74 olan asılsız çağrı sayısının 2022 yılının ilk 8 ayında yılında yüzde 44,77'ye düşmesinin sevindirici ancak yeterli olmadığını kaydeden Vali Ali Çelik, “Artan bilinç ve farkındalıkla sağlanan bu düşüş Kütahya’mızı Türkiye’nin ikinci ili yaptı. 112’yi gereksiz yerel meşgul etmeyen hemşehrilerime ve 112 Acil Çağrı Merkezimize yürekten teşekkür ediyorum” dedi.
“REAKSİYON SÜRESİ 1,89 SANİYEYE DÜŞTÜ”
112 Acil Çağrı Merkezinin profesyonel yapısı ve işleyişiyle vatandaşa en hızlı şekilde ulaşma gayretinde olduğunu belirten Vali Ali Çelik; 2021 yılında 2,51 saniye olan acil çağrı alıcı cevaplama sürecinin 2022 yılı ilk 8 ayında 1,89’a düştüğünü kaydetti.
7 KİŞİYE İDARİ PARA CEZASI UYGULANDI
112’nin gereksiz arama ve asılsız ihbarlarla meşgul edilmemesi gerektiğini kaydeden Vali Çelik, asılsız arama yaptığı tespit edilen 7 kişiye Kabahatler Kanunu çerçevesinde idari para cezası uygulandığını belirtti.
Vali Çelik’in konuşmalarının ardından 2022 yılı faaliyetleri hakkında bilgiler veren 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Tamer Yiğit, il merkezi ve köylerdeki toplam 33 okulda 3 bin 568 öğrenci; yaz Kur’an kurslarına katılan bin 250 öğrencinin 112 Tek Numara Projesi hakkında bilgilendirildiğini söyledi.